درحال بارگذاری...

خواص دانه كلزا

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

خواص دانه كلزا


خواص دانه كلزا

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


خواض دانه كلزا:

یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی که از آنها به عنوان دانه های روغنی یاد می شود به دانه کلزا می توان اشاره داشت که موارد مصرف آن بسیار گسترده است و کاربرد آن در صنایع مختلف امروزه مورد توجه قرار گرفته است. 

به کار گیری این دانه ها در صنایع غذایی و برای تولید روغن گیاهی کلزا از مهم ترین و اصلی ترین کاربردهای آن بوده که امروزه حجم بالایی از تولیدات روغن گیاهی خوراکی را به خود اختصاص داده است.

در کارخانه های صنعتی تولید روغن با استفاده از دستگاه های مخصوص روغن گیری صنعتی اقدام می کنند که از حرارت بالایی برخوردار است و با فشردن دانه های روغنی روغن موجود در درون آن خارج می شود، شکل ظاهری این روغن در دمای معمولی به صورت مایع می باشد. 

مزرعه کلزا دارای گلهای زرد بوده که معمولا در زندگی این مزارع کادوهایی عسل را قرار می دهند چون زنبورهای عسل با شهدا گرفتن از گلها می توانند عسل طبیعی تولید کنند.

یکی دیگر از صنایع مصرف دانه کلزا که بسیار گسترده هم می باشد صنعت خوراک دام و طیور می باشد که در این روند همچنان می توان از خود دانه های کلزا استفاده کرد و هم اینکه از تفاله ها و کنجاله های باقی مانده آن بعد از روغن گیری می توان استفاده کرد.

پروتئين موجود در این دانه های روغنی و حتی در کنجاله های آن از نوع گیاهی بوده و در واقع میزان زیادی را هم شامل بوده که وجود پروتئین گیاهی برای دام و طیور از اهمیت بالایی برخوردار است چون در رشد و سلامتی بدن بسیار موثر می باشد.

معمولا همه روغنهای طبیعی و گیاهی که از دانه های گیاهی گرفته می شود از نوع روغن مایع هستند و ارزش غذایی بسیار بالایی هم دارند به همین منظور موارد استفاده آن بسیار گسترده می باشد. 

امروزه در صنعت دامداری و طیور مصرف کنجاله های این محصول کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و حتی برای آبزیان و رشد سریع آنها هم خیلی تاثیر داشته است.

نکته ای که در به کار گیری و مصرف این محصول در این صنعتها باید مورد توجه قرار بگیرد این بوده که میزان استفاده آنها در هر دوره فرق دارد و باید طبق مقررات و اصولی که برای آنها در نظر گرفته شده به مصرف برسد و در این صورت بوده که توانسته آثار نتایج بخش از خود نشان بدهد.

از دو لحاظ می توان گفت که مصرف این محصول در صنعت دامداری و طیور اثر گذاری خیلی خوب داشته است و آن هم این بوده که میزان پروتئین گیاهی آن به اندازه بوده و این پروتئین در رشد سالم دام و طیور یک منبع اصلی و ضروری بوده است.

از لحاظ دیگر این که طبع این محصول گرم بوده و این هم به نوبه خود برای انواع دام و طیور و به خصوص دررفته سرد سال بهترین خوراک می باشد. 

به کارگیری دانه های کلزا روغن در جهان مورد توجه واقع شده است و در کشور ما ایران هم تولید به تازگی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است به طوری در حال حاضر استانهای زیادی از کشورمان توانسته اند مساحتهای زیادی از زمین را در زیر این کشت قرار بدهند.

خوشبختانه این کشت در شرایط آب و هوایی تقریبا سرد هم به وجود می آید بنابراین امکان بالا بردن سطح اراضی کشاورزی برای این محصول وجود دارد.


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


#كلزا#دانه كلزا#سمپاشي مزارع كلزا#پهباد #پهباد سيرنگ#پهباد كشاورزي#سمپاشي دقيق#محصول بهتر

این مطالب را هم بخوانید!

مدیریت بهره‌وری آب در کشاورزی

مدیریت بهره‌وری آب در کشاورزی یک مسئله اساسی است که تأثیر زیادی بر محصولات کشاورزی، محیط زیست، و اقتصاد دارد. در این مقاله، به اهمیت مدیریت بهره‌وری آب در کشاورزی و راهکارها و تکنیک‌های بهینه‌سازی مصرف آب در این بخش خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

کاربردهای مختلف پهپاد سیرنگ در...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116